הגיע הזמן להכיר את הצופר הפנימי שלך

    אבי נתנאל | צילום: Sxc No Comments on הגיע הזמן להכיר את הצופר הפנימי שלך
    16:47
    27.05.24
    אבי יעקב No Comments on מתן תורה: ב'לב נעמי' ממשיכים את יוזמת חלוקת ש"ס שוטנשטיין

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פיקוד העורף הודיע כי הוא מפתח צופרים ניידים להתרעה בשטחי הכינוס ובאתרי פריסת יחידות בפעילות מבצעית או בשעת חירום, הצופרים מתחברים למערכת ההתרעה הארצית של פיקוד העורף. מהצופרים הניידים נלמד גם אנו לפתח צופרים אישיים לשמירה על חיינו הרוחניים והגשמיים.

    בע"ה בסוף השבוע יעלו ויתכנסו רבבות עמך ישראל להילולא דרשב"י במירון. המקום הומה אדם . איש איש ובקשתו ותפילתו ומשאלתו . וכדי שלא יאמר אדם צר לי המקום , אנא ממך בקש כל שתחפוץ. כדאי הוא רבי שמעון לסמוך בשעת הדחק. אך צופר פנימי יצפור לך שאינך בן יחיד. תן גם לחברך מקום לבקש את בקשתו ואל תתפוס את מקום הקבר לאמירת כל התהילים בזמן שחברך "יוצא מהכלים"..!

    בדרכך לכינוס ההמונים קיים בגופך "ונשמרתם לנפשותיכם". בדוק את עירנותך לנהיגה בכבישים עמוסים . בדוק את תקינות רכבך לנסיעה ארוכה ומעייפת. אל תמהר יותר מהמהירות המותרת ע"פ חוק גם אם השוטרים הרבים עסוקים ואינם פנויים לתפוס אותך על מהירות מופרזת, עצור להתרעננות במקום המיועד לכך. ואם בשולי הכביש דאג שהרכבים החולפים יראו אותך היטב. אל תנסה לעקוף במקום האסור לעקיפה בשלט עצור עצירה מוחלטת. אל תנסה לתפוס רמזור בצהוב ותעבור על "לא תגנוב" העלול לעלות חלילה בדמים תרתי משמע. צופר פנימי נייד ילווה אותך בלכתך בדרך לא רק בנסיעה למירון, גם בהליכתך בדרך בעיר במושב ובכפר. זכור מעבר חצייה נועד לעבור בו ולא להתעלם ממנו. מדרכה נועדה להולכי רגל ולא למכוניות. והכביש נועד למכוניות ולא להולכי רגל. ואל תאמר כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק… והלחץ והפקק!

    או אז תוכל להרגיש ולחוש שתורתו מגן לנו היא מאירת עינינו הוא ימליץ טוב בעדינו אדוננו בר יוחאי. אך לא רק במירון ולא רק בל"ג בעומר ילווה אותנו אותו "צופר נייד" להתרעה והגנה ולא רק בשעת חירום וכינוס המונים אלא גם בחיי היום יום. צופר פנימי יצפור לך מספר דקות לפני צופרי השבת השכונתיים המבשרים על כניסת שבת מלכתא והקדם את מי שטרח בערב שבת יואכל בשבת. את ה'עישרתם ערבתם הדליקו את הנר' קיים בהקדמה לצפירת השבת. כי את השבת מקבלים מספר דקות לפני הזמן. שעון החורף מאפשר זאת. וכל שכן שעון קיץ. בן ישיבה בן מלך – מאן מלאכי רבנן . צופר פנימי נייד יצפור לך לא, איני עומד בטרמפיאדות ואיני נוסע בטרמפים. חמירא סכנתא מאיסורא כאשר שומעים על ניסיונות חטיפה של הקמים עלינו לכלותינו. מלבד זאת אני נסיך התורה, אני מייצג את "הבן תורה" שתורתו אומנותו ומי שהוא נסיך ושייך למשפחת המלוכה אינו נראה בטרמפיאדה ואינו ממתין לטרמפ נקודה!

    צופר פנימי נייד יתריע לך תמיד. אני משתמש אך ורק בפלאפון כשר. כי אני דור שלישי למקבלי התורה שעמדו על הר סיני ואמרו כל אשר דבר ה' נעשה ונשמע. ללא פשרות ללא הבנות. והפזיזות היחידה הראויה הינה קבלת התורה שעם פזיז קבלה בהכרזה "נעשה ונשמע" טרם שמעו. פזיזות מעשית הנובעת מזחיחות מחשבתית אסורה בתכלית האיסור וגורמת לאסונות גשמיים ורוחניים.
    לקראת מתן תורה הבעל"ט יקבל וישתדל כל אדם להחדיר "צופר נייד" בנפשו שיהיה לו חלק בתורת ה' שלא תהיה מוחלפת ולא תהיה תורה אחרת. אומנם כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא אך לא ראיתי מימי כי בעל עסק שהשקיע את הונו ואונו בעסקו מסתפק בחלק מרווחי עסקיו ושיהיה חלק קטן. משתדל הוא כי חלקו יהיה המרבי והמיטבי גם בחלק התורה. כל אדם ישתדל שחלקי התורה הארוכה מני ים יהיו נטמעים בנפשו גם אם אין לו את האפשרות בגין קשיי הפרנסה הלחץ הסביבתי ועוד מעצות היצר. אך יכול הוא לקבל ולקחת עמו את הצופר הנייד שיצפור לו מדי יום. אוי עדיין לא למדתי דף היומי אך לא אמרתי את התהילים היומי . איך אני נרדם ללא לימוד הלכה יומית, משנה יומית. לשמור על זמן קריאת שמע בזמנה ולא לסמוך על רבי שמעון בר יוחאי שלגבי קריאתה אומרים חז"ל כדאי הוא לסמוך עליו בשעת הדחק!!! כמובא במסכת ברכות אלא לסמוך עליו בשעת הדחק, דחק כפשוטו. דחק הנובע מקשיי הפרנסה דחק הנובע מישועת הכלל הפרט. וכל אדם יודע מרת נפשו .

    עלו והתכנסו בימי ההילולא בקשו רחמים שפכו צקון לחשכם. שמחו בשמחת התנא האלוקי כי תורתו מגן לנו היא מאירת עינינו הוא ממליץ וימליץ טוב בעדינו אמן. קחו עמכם "צופרים ניידים" עלו והתעלו לקראת מתן תורה הבעל"ט. ויקויים בנו ושם נעלה ונראה במהרה בימינו אמן.



    0 תגובות